Koncepcia
Výchovno-vzdelávacia činnosť
Výchovno-vzdelávací proces je v MŠ organizovaný podľa Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách a Školského vzdelávacieho programu s názvom „Zdravé dieťa na ceste za poznaním.“
Už z jeho názvu vyplýva, že zdravotná výchova je zaradená v materskej škole do všetkých organizačných foriem výchovno-vzdelávacej činnosti.
Vo všetkých triedach sa využívajú prvky metodiky projektu Krok za krokom, ktorá zdôrazňuje využitie inovačných metód a foriem práce s deťmi s uplatnením zážitkového učenia.
Pedagógovia usmerňujú deti k samostatnému prejavu a poskytujú im dostatočný priestor pre aktivitu. Sú rešpektované základné potreby a vekové zvláštnosti detí, je kladený dôraz na individuálny prístup ku každému dieťaťu.
Už niekoľko rokov je špecifickou súčasťou programu školy interný projekt podpory zdravia , ktorého súčasťou sú činnosti a cvičenia zamerané na prevenciu ochorení horných dýchacích ciest u detí ako inhalácie, dýchacie cvičenia, zdravotné cvičenia s prvkami jógy, arómaterapia a otužovanie. Prostredníctvom nich sa rozvíja správne držanie tela, zlepšuje sa funkcia dýchacích orgánov, posilňuje sa bránica, dýchací a obehový systém. Uskutočňujú sa v dvoch triedach pod vedením dvoch učiteliek - špeciálnych pedagógov. Pre kvalitnú realizáciu týchto činností je materská škola vybavená ultrazvukovými inhalátormi, zvlhčovačmi, čističkami vzduchu, rôznymi dýchacími hračkami a športovými pomôckami. Doplnkom programu je cvičenie oslabených nožných svalov na ktoré sa v MŠ využíva materiálno-technické vybavenie obsahujúce ukupresúrne podložky, opierky a rehabilitačno-ortopedické chodníky, ktoré pomáhajú formovať klenbu chodidla a prekrvovať vnútorné orgány.
V rámci programu na podporu zdravia detí škola intenzívne spolupracuje s detskou obvodnou lekárkou, stomatológom a ortopédom. Pri diagnostikovaní detí a odbornom poradenstve je zabezpečená spolupráca so zamestnancami Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a Súkromného detského integračného centra v Topoľčanoch.
V MŠ sa kladie dôraz na aplikáciu environmentálnej a prosociálnej výchovy do edukačného procesu (ekologické aktivity- zber papiera, PET fliaš, exkurzie branné vychádzky, výlety do prírody, hry na rozvoj prosociálneho správania...).
Intenzívnu pozornosť škola venuje cielenému rozvoju grafomotorických zručností detí, elementárnej počítačovej gramotnosti, oboznamovaniu detí s cudzím jazykom a preventívnej logopedickej starostlivosti.
Materská škola má vypracovaný Rozvíjajúci program pre deti s odloženou povinnou školskou dochádzkou. Tento program s deťmi realizujú učiteľky 5 – 6 ročných detí.
Výchovno-vzdelávací proces v materskej škole je každoročne obohatený o výlety, exkurzie, športové a kultúrne aktivity, ktoré sa organizujú aj pre deti predškolského veku, ktoré ešte MŠ nenavštevujú. Veľkej obľube sa tešia besiedky a tradičné tvorivé dielne s rodičmi detí ako : „ Dary jesene“, „ Zdobenie medovníkov“, „Veľkonočné vajíčko atď.